Egypt . Ksa . Fahad
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

Egypt . Ksa . Fahad

Egypt . Ksa . Fahad

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

ليه تاخد حسنات اقل و انت بتعمل مجهود كبير......لما ممكن تعمل نفس المجهود و انت بتاخد حسنات اكتر

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
زائر
زائر

ليه تاخد حسنات اقل و انت بتعمل مجهود كبير......لما ممكن تعمل نفس المجهود و انت بتاخد حسنات اكتر Empty
مُساهمةموضوع: ليه تاخد حسنات اقل و انت بتعمل مجهود كبير......لما ممكن تعمل نفس المجهود و انت بتاخد حسنات اكتر   ليه تاخد حسنات اقل و انت بتعمل مجهود كبير......لما ممكن تعمل نفس المجهود و انت بتاخد حسنات اكتر Icon_minitimeالإثنين مايو 19, 2008 4:51 pm

واحد متضايق من نفسه اول ميشوف العنوان حيقول ايه الاعلانات اللى انت بتعملها دى؟
ايوة بعمل اعلان بس مش اعلان دنيوى اعلان تزود فيه اراضيك و اطيانك فى الجنه , بدل ماهو بيت خليه قصر , و يطل على نهر من لبن لم يتغير طعمه
المتضايق:طب ايه يا عم انت حتتفزلك علينا ازاى يعنى؟
بسيطه حاجه قدامنا و بنهملها اهمال فظيع مع انها كنز
المتضايق:خلص يا عم هي ايه؟ حقول حاضر ...النيه
المتضايق:يا فلاحتك....يا سلام حنعمل ايه بالنيه؟
اقول لك انا نعمل ايه بالنيه
مثال : انت داخل تصلى فرض , و ربنا قال لك كل نيه بأجر , طب ما بدل ما تنوى نيه انوى عشره ميه مليون
المتضايق:يا سلام طب انا حجيبهوملك منين؟
يا عم هات نوايا من تحت الارض ان صعبان عليك تفكر حتى؟
المتضايق:مش مسألة كده بس انا حاجه زى الصلاه حجيبلها نوايا منين؟
اقول لك انا نوايا؟
1-نويت اصلى الفرض عشان ده فرض ربنا و عليا و لازم يؤدوا
2- نويت اصلى الفرض عشان بنى الاسلام على خمس و انا ببنى اسلامى
3-نويت اكتر عدد المسلمين فى الصلاه
4-نويت اعلى شأن دين الاسلام
5-نويت اكبر عدد الناس اللى فى المسجد عشان الناس لما تشوفنا تعرف ان الدين الاسلامى هو الصح
6-نويت اصلى عشان الصلاه بتحفظنى من المعاصى
7-نويت اصلى عشان انا بحب اكلم ربنا علطول مش عاوز وسيط
8-نويت اصلى عشان الايمان عندى يزداد و فرص تركى الى نفسى و الشيطان تقل
9-نويت اصلى عشان الصلاه بتساعدنى على تحريك عضلات جسمى كلها و بالتالى حتخلينى نشيط(حقيقه علميه من معجزات المولى ان الصلاه بأوقاتها هى احسن تمارين للمفاصل عن دراسه اوروبيه كافره)
10-نويت اصلى عشان اهلى لما يشوفونى بصلى يمكن ربنا يهديهم من غير ما انا احرجهم و اقول لهم صلو
11- نويت اصلى عشان ابقى مستحق لقب مسلم
و غيرهم و غيرهم....تفتكر اللى حينوى كل ده بين الادان و الاقامه مثلا,,, حياخد ثواب زى اللى بيدخل نويت اصلى الفرض بس؟؟؟
ابدا والله نفس العمل و نفس المجهود بس صاحب النوايا ثوابه مضاعف بعدد نواياه عن صاحب النيه الواحده
اهتموا بالنيه ....فى اى حاجه ....لو رحت تلعب كورة قول نويت اقوى بدنى على الطاعه بالترفيه لو حتوطى تجيب قلم وقع منك عالارض قول نويت اجيبه عشان اكمل شغلى اللى هو قال فيه النبى العمل عباده....جزانا الله و اياكم ثواب تعدد النوايا
المتضايق : نويت انوى فى كل حاجه
fares_el a7laam
عضو نشيط
عضو نشيط
fares_el a7laam

المساهمات : 240

ليه تاخد حسنات اقل و انت بتعمل مجهود كبير......لما ممكن تعمل نفس المجهود و انت بتاخد حسنات اكتر Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه تاخد حسنات اقل و انت بتعمل مجهود كبير......لما ممكن تعمل نفس المجهود و انت بتاخد حسنات اكتر   ليه تاخد حسنات اقل و انت بتعمل مجهود كبير......لما ممكن تعمل نفس المجهود و انت بتاخد حسنات اكتر Icon_minitimeالإثنين مايو 19, 2008 4:54 pm

الله عليك يا ابو سلمي
والله كلام جميل
و ربنا يكرمك
cheers cheers I love you
http://www.alashraf.ws/vb/index.php
shefo
مشرف عام منتدى الاغانى العربيه والكليبات
مشرف عام منتدى الاغانى العربيه والكليبات
shefo

المساهمات : 66

مُساهمةموضوع: رد: ليه تاخد حسنات اقل و انت بتعمل مجهود كبير......لما ممكن تعمل نفس المجهود و انت بتاخد حسنات اكتر   ليه تاخد حسنات اقل و انت بتعمل مجهود كبير......لما ممكن تعمل نفس المجهود و انت بتاخد حسنات اكتر Icon_minitimeالثلاثاء مايو 20, 2008 8:19 pm

بجد كلام جميل جدا يا ابو سلمى وفكرة روعة ويا ريت نشوف حاجات كدا كتير
Admin
Admin
Admin
Admin

المساهمات : 331

مُساهمةموضوع: كلام العقلاء   ليه تاخد حسنات اقل و انت بتعمل مجهود كبير......لما ممكن تعمل نفس المجهود و انت بتاخد حسنات اكتر Icon_minitimeالأربعاء مايو 21, 2008 2:40 am

كلامك فيه الحكمة والاتزان
فلسفه نحبها من شخص نحبه.......فلسفه لها رؤيا هادفه جدا
وفقك الله يابو سلمى
https://fahad-ksa-egypt.yoo7.com
ShaI-IY
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
ShaI-IY

المساهمات : 145

مُساهمةموضوع: رد: ليه تاخد حسنات اقل و انت بتعمل مجهود كبير......لما ممكن تعمل نفس المجهود و انت بتاخد حسنات اكتر   ليه تاخد حسنات اقل و انت بتعمل مجهود كبير......لما ممكن تعمل نفس المجهود و انت بتاخد حسنات اكتر Icon_minitimeالجمعة مايو 23, 2008 12:35 am

يا ابو سلمى انت مش محتااااااااج راى لانك فعلا نموذج مشرف لاى حد فى كلامك وتعاملك
وبعدين سماااااااااااهم على وجوههم ربنا يصلح حالنا جميعا ويهدينا بحق كلمه لا اله الا الله
ويثبتنا على الايمااااااااااااااااااان ويديم علينا نعمه الاسلام
تقبل احترامى ومرورى flower
borkan el7ob
عضو جديد
عضو جديد
borkan el7ob

المساهمات : 151

مُساهمةموضوع: رد: ليه تاخد حسنات اقل و انت بتعمل مجهود كبير......لما ممكن تعمل نفس المجهود و انت بتاخد حسنات اكتر   ليه تاخد حسنات اقل و انت بتعمل مجهود كبير......لما ممكن تعمل نفس المجهود و انت بتاخد حسنات اكتر Icon_minitimeالجمعة مايو 23, 2008 4:49 am

كلام جميل اوى ابو سلمى وجزاك الله كل خير على المجهود اللى انت بتعملة دة وربنا يجعلة فى ميزان حسناتك

ليه تاخد حسنات اقل و انت بتعمل مجهود كبير......لما ممكن تعمل نفس المجهود و انت بتاخد حسنات اكتر
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-