Egypt . Ksa . Fahad
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

Egypt . Ksa . Fahad

Egypt . Ksa . Fahad

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

الفاظ لابد لها ان تخرج من حياتنا نهائيا

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
زائر
زائر

الفاظ لابد لها ان تخرج من حياتنا نهائيا Empty
مُساهمةموضوع: الفاظ لابد لها ان تخرج من حياتنا نهائيا   الفاظ لابد لها ان تخرج من حياتنا نهائيا Icon_minitimeالخميس مايو 22, 2008 9:12 am

1- رزق الهبل عالمجانين
مبدئيا كده ربنا سبحانه و تعالى هو الوحيد اللى بيرزق ...يبقى ازاى نسب اللى خلقنا ...حاشا لله....ارجوكم اللفظ ده خطير بطلوه نهائى
2-لا بيرحم و لا بيخلى رحمة ربنا تنزل
يا سلاااااااااام....هو انت اللى مش حتخلى رحمة ربنا تنزل؟ بأمارة ايه....لا طبعا ربنا قادر على كل شىء ...ثم ان ربنا رؤوف رحيم...و قسم رحمتة مائه جزء اعطى جزءا فى الدنيا و الباقى فى الاخره و بالجزء ده بترفع الفرسه حافرها عن صغيرها حتى لا تدهسه
3-تور الله فى برسيمه....استغفر الله العظيم.هو ربنا عنده تور؟ ربنا مالك الدنيا و الاخرة و كل شىء ...عنده تور؟ و كمان برسيم؟ لالالالالالالا بتهيألى اللفظ وحش اوى و باين
4-انا عبده المأمور
انت مأمور من مين.؟ ربنا بس اللى يؤمرك!!!!!!! يبقى الاولى تقول انا عبد مأمور من الله مش عبده المأمور
5-يا مستعجل عطلك الله
حاشا لله ان يتهم المولى بتعطيل بشر....في حاجه اسمها قضاء و قدر...الحاجه لو مكتوبلها تتم هتتم...و لو مش مكتوبلها تتم لو وقفنا على اطرافنا مش حتتم
6- البقيه فى حياتك
لما البقيه فى حياتك امال ربنا بيعمل ايه؟ خلاص بقى طالما البقيه فى حياتك يبقى انت اللى حتعيش...غلط طبعا
7-لا حول الله يارب
انت عكست الصفه تماما.....بدل ما ربنا هو الوحيد الذى يملك الحول و القوة....نفيت الحول عن ربنا ....اسمها لا حول و لا قوة الا بالله
8- اعمل اللى عليك...و الباقى على ربنا
مكانش حد غلب....كنت رحت صليت العصر ركعتين و قلت الباقى على ربنا ....لا طبعا لو احنا عاوزين ننطقها صح نقول ....انا عملت ما استطيع و التوفيق من الله
9- شاء القدر
ربنا هو اللى عمل القدر مش القدر هو اللى بيشاء....احنا نقول قدر الله ان كذا و كذا مش شاء القدر ان كذا و كذا
10- ده فلان ده شكله غلط....او فلان عنده عيب خلقى
هو مين اللى خلق فلان.....ربنا و مين اللى شاء ان فلان يطلع كده...ربنا.....ربنا حيخلق غلط؟
ده اختبار من ربنا مش عيب خلقى
11-الله يلعن اليوم ..الساعه ....اى حاجه فيها وقت
حخلى الحديث يرد عليكم
في الصحيح عن أبي هريرة رضي الله عنه عن النبي صلى الله عليه وسلم قال :: قال الله تعالى (( يؤذيني ابن آدم , يسب الدهر , وأنا الدهر , أقلب الليل والنهار ))
12-الزرع ده طالع شيطانى
هو الشيطان اليومين دول بقى خريج زراعه؟ و الله ما نعرف....ربنا هو اللى ينبت الارض ...مش الشيطان
13-امسك الخشب....خمسه و خميسه....كبه فى عينك
الحسد على عيننا و راسنا مذكور!!!!!!!1 انما الخشب و الخمسه و الكبه و الخرزه هما اللى حيحموك من الحسد؟
امال القران و الاذكار و الاحاديث و الادعيه لزمتها ايه؟
14-على الحرام من دينى
الحلفان مهما كان معرض للحنث.....فلما تحنث بيمين زى ده...معناه انك تروح تزنى و تسرق و تنهب و كله تمام , لأنك اقسمت بأن الحرام لابد ان تفعله اذا كان قسمك غير صحيح....و كده كده الحلفان بغير الله شرك به و حرام شرعا
و غيرهم و غيرهم من الفاظ ...ارجوكم يا جماعه فكرو فى اللفظ قبل ما تقولوه
و نسأل الله الافادة لنا و لكم
fares_el a7laam
عضو نشيط
عضو نشيط
fares_el a7laam

المساهمات : 240

مُساهمةموضوع: رد: الفاظ لابد لها ان تخرج من حياتنا نهائيا   الفاظ لابد لها ان تخرج من حياتنا نهائيا Icon_minitimeالخميس مايو 22, 2008 10:00 am

Crying or Very sad
الكلام ده بسمعه كتير و لما انصح حد يقول لي انت عامل فيها ابو العريف Crying or Very sad
شكرااا علي الموضوع الجيد geek
http://www.alashraf.ws/vb/index.php
QQ KARIZMA QQ
مديـر عام المنتدى
مديـر عام المنتدى
QQ KARIZMA QQ

المساهمات : 602

مُساهمةموضوع: رد: الفاظ لابد لها ان تخرج من حياتنا نهائيا   الفاظ لابد لها ان تخرج من حياتنا نهائيا Icon_minitimeالخميس مايو 22, 2008 11:19 am

ابووووووووووووووو سلمي والله موووووووووضوع حلو جدا جدا اناعن نفسي اتسفادت منه اوي ربنا يكرم يا ابو سلمي وفعلا لازم تخرج نهائياااااااا ماذا والا هتهور وانا لما بتهور بعور affraid احب اقول لفارس انت صحابك بيقوللك كده بردو عشان انت كده فعلا Wink Very Happy Very Happy Very Happy lol!
Admin
Admin
Admin
Admin

المساهمات : 331

مُساهمةموضوع: ياليت   الفاظ لابد لها ان تخرج من حياتنا نهائيا Icon_minitimeالخميس مايو 22, 2008 12:29 pm

شكرا يبو سلمى.........وياليت تبقى على هذي الالفاظ؟؟؟؟؟ دي فيه عبارات تتقال واصحبت عن الناس عادي؟ scratch ومافهمت كيف عادي؟؟
الف شكر على موضوعك الاخلاقي الرائع.........وتهذيب العبارات شيء منتظر من الجميع I love you
https://fahad-ksa-egypt.yoo7.com
ShaI-IY
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
ShaI-IY

المساهمات : 145

مُساهمةموضوع: رد: الفاظ لابد لها ان تخرج من حياتنا نهائيا   الفاظ لابد لها ان تخرج من حياتنا نهائيا Icon_minitimeالجمعة مايو 23, 2008 12:40 am

والله عندك الف حق يا ابو سلمى بس هو ايه اللى صح فى حياتنا ربنا يعينا
ويغفر لنا جميعا والله احنا مهما اتعلمنا برضو جهله فى دينا
ربنا يرحمنا برحمتو ويبارك فيك ويقدرك دائما على فعل الخير
زى كل اللى بتقدمو لينا فى خير و افاده لينا والله انك بتلفت نظرى انا شخصيا لسلبيات كتير
الواحد بيعملها وهو مش حاسس...................... تقبل فائق احترامى وتقديرى..احسنت
borkan el7ob
عضو جديد
عضو جديد
borkan el7ob

المساهمات : 151

مُساهمةموضوع: رد: الفاظ لابد لها ان تخرج من حياتنا نهائيا   الفاظ لابد لها ان تخرج من حياتنا نهائيا Icon_minitimeالجمعة مايو 23, 2008 4:47 am

جزاك الله كل خير يا ابو سلمى

الفاظ لابد لها ان تخرج من حياتنا نهائيا
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-